• Stayaround Sverige AB

Stayaround söker en Community Manager


Stayaround Sverige AB hjälper sedan 2017 företag med flexibla och kostnadseffektiva kontor primärt i omställningsfastigheter. Våra kunder är små och stora företag, entreprenörer och uppdragstagare. Stayaround erbjuder egna kontors-lösningar och driver i dagsläget 4 Coworking-anläggningar i Stockholm. Företaget är beläget i Stockholm och huvudkontoret finns i centrala Stockholm.

Vi jobbar i en snabb och flexibel miljö där det krävs att varje medarbetare är självständig och vågar ta egna beslut. För att trivas hos oss gäller det att vara professionell, gilla att ta ansvar och utföra sina åtaganden med stort engagemang. Vi är prestigelösa och jobbar ofta i team där vi är beroende av varandra. Därför sätter vi alltid den gemensamma prestationen i fokus.


För att trivas som Community manager på Stayaround så krävs det att du:

  • Är driftig, proaktiv, utåtriktad och snabb. Du gillar när det händer saker och är inte rädd att hugga i på stort och smått

  • Tycker om att kombinera praktiskt arbete med arbete vid dator

  • Är lyhörd och genuint nyfiken på din omgivning och kundens önskemål

  • Är ansvarstagande och självgående

  • Hellre tar snabba beslut än väntar på exakt rätt beslut.

  • Går igång på att proaktivt bygga, vårda och utveckla kundrelationer.

  • Drivs av att göra affärer och göra våra kunder väldigt nöjda

  • Vill arbeta på ett företag där du får möjlighet att jobba nära affären och vara med och driva den framåt

  • Är självmotiverad med en vilja att förbättra din säljkompetens


Din roll och dina arbetsuppgifter som Community manager på Stayaround:


Du är vår kundkontakt.

Rollen är en Community Manager-roll där där du företrädesvis ensam eller tillsammans med kollegor kommer att arbeta med att driva en Stayaround anläggning. Du är vårt ansikte utåt och ditt engagemang och din servicemedvetenhet är väldigt viktig för kundupplevelsen. Du bemöter därför våra hyresgäster professionellt men personligt och levererar premium service dvs ger alltid det lilla extra. Du är vår nyckelperson i vår serviceorganisation.

Du jobbar proaktivt.

Det är viktigt att själv ta egna initiativ och se vad som behöver göras dvs. jobba proaktivt. Du är den som driver din anläggning, du leder en ledarlös organisation och är Stayarounds ambassadör, så känn stolthet över din anläggning och det jobb du lägger ner där. Du arbetar för att nå både dina personliga samt företagets och anläggningens uppsatta målsättningar och din personlighet sätter sin prägel på vårt Community. Representativ miljö.

Håll en hög servicenivå gentemot våra hyresgäster för bästa kundupplevelse genom att tex; vara på anläggningen kontorstid, ansvara för att hålla en god standard och servicenivå på anläggningen i form av renlighet och underhåll av lokalen, maskiner och lösöre, dvs upprätthålla företagets standarder och förväntningar.

Du bygger husets atmosfär

Att byggnaden är fullt fungerande är naturligtvis det viktigaste men du är även huvudansvarig för att leda utvecklingen av kulturen på arbetsplatsen. Vi vill att alla ska känner sig trygga, väl omhändertagna och välkomna hos oss. Viktigt är att kunna skapa en god atmosfär i fastigheten genom att bygga starka relationer med hyresgäster och fastighetsägare samt effektivt hantera supportärenden, arrangera relevanta events och se till att hyresgästerna trivs dvs förstå våra kunders behov och implementera dessa på din community. Omsätt input från hyresgäster och dina egna idéer till konkreta aktiviteter dvs var kreativ. Du är den som bygger relationer och skapar en samarbetsmiljö mellan våra hyresgäster genom evenemang och personliga introduktioner. Att hjälpa våra kunder att möta andra entreprenörer, bygga nätverk och finna nya samarbeten ökar kundnyttan och är ju coworking på riktigt.

Jobbet varierar

Som Community manager hugger man i, på stort och smått, dvs gillar kombinationen; praktiskt arbete, arbete vid dator blandat med mänskliga möten. Aktiviteter i rollen inkluderar, men är ej begränsade till, att bedriva visningar, hantera kontraktsskrivning, hyresgäst avtal, hantera events, månatlig ekonomi och budget samt sköta leverantörsavtal och säkerställa en god servicenivå till Stayarounds hyresgäster samt agera kontaktperson mot övriga aktörer i projektet.

Du är med och bygger något nytt

Du kommer att vara med vid uppstart och stängning av våra byggnader. Att aktivera våra nya coworking-anläggning med allt vad det innebär för att attrahera hyresgäster, skapa trivsel och på sikt goda intäkter är en utmaning. Vid stängning gäller det att få så många som möjligt att flytta med oss vidare.


Driva omvärldsbevakning

En annan viktig funktion är att marknadsföra våra coworking-anläggningar och identifiera möjliga hyresgäster. Dina sociala och säljande skills behövs då du både välkomnar nya medlemmar, tar emot inkommande intressenter - hanterar visningar och stänger affärer.

Administration

Hantera löpande fakturering till hyresgäster och Inom deadline rapportera månatliga kostnader, intäkter och avvikelser samt veckovis rapportering av statistik gällande visningar och signeringar är också av vikt.


Som Community Manager kommer du vid sidan av de primära arbetsuppgifterna, och i den mån tid tillåter att ansvara för att utveckla och optimera produkten Stayaround. Rollen kommer att ha sin hemvist i Stayarounds Community-team med rapportering till företagets ledning.


Nödvändiga kvalifikationer:

  • Behärskar engelska i tal och skrift flytande.

  • Nyutexaminerad från högskola/yrkeshögskola eller har arbetat 1-3 år efter studier

Vi ser fram emot din ansökan som vi senast vill ha fredag 17 September. Intervjuer hålls löpande och kan tillsättas innan.

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning

Lönetyp: Fast lön

Plats: Stockholm

Kontaktperson: Maria Holm, HR 0735045551, Maria@stayaround.se


151 visningar0 kommentarer